Nov 17, 2009

ujian

Dalam idup ni banyak yg Allah duga kite kan, yg kecik, yg sedang, yg besar, sume tu dugaan yg kite kene lalui jugak wlupun smpi ke liang lahat nnti (ujian yg sgt2 penting + besar)..bile kite tak didatangi dgn ujian, ramai di antara kite yg terleka, yg lalai dan seangkatan maksudnyer dgn terlupe pd Pencipta..

bile ujian dtg, barulah kite sedar dan cari Dia untuk mengadu ape jua masalah kite..wlupun tak terlupe dgn tanggungjawab kite pd Pencipta, ibadah kite sering berada pada landasan yg sama, tak meningkat naik ataupun mahu mencari saham2 tambahan di akhirat kelak..

aku jugak sering didatangi ujian, ujian yg sering berulang2, wlupun aku sering berdoa supaya ujian yg tak mampu aku lalui ni, jgn dtg lg dlm hidup aku, tp tetap jugak singgah, aku lemah untuk lalui semua ni, aku tak mmpu..aku bukan mcm wanita lain yg sgt tabah untuk semua ni..

bile ujian ni dtg, hati aku takkan lg tenang, makan minum pun aku tak jage, sebab aku sgt sedih, Allah saje yg tau betape sedihnye hati aku hadapi semua ni sorang diri dari dulu lg,  tambah2 lg dgn status aku skrg,  aku tau aku tak boleh lari dari masalah, wlu mcm mane pun aku kene hadapi, tp smpai bile, smpi aku pejamkan mate ke???? iye, mgkin juge...mgkin bile aku dah tak mampu sedut udara yg Allah kurniakan ni, baru org akan sedar, itupun klu org masih sygkan aku..kalau tidakkk..

Kalau dari dulu aku tau yg semua ni tidak akan berubah, pasti dari dulu aku sudah undurkan diri, sebab aku tau aku tak sempurna, aku taknak dikate macam2 sampai macam ni, semua ni perit dan pedih bg aku mendengarnyer..aku harap ujian yg dtg dan terus dtg ni kerane sygnyer Allah pd aku, bukan kerane benci, satu hari nnti InsyaAllah, aku akan pergi juge, semoga kalian semua bahagia..

3 comments:

shawal said...

sedih hati abg bila baca luahan hati ayg...insyaAllah abg janji abg akan jaga ayg sebaik2nya dan sepenuh hati abg pasni...sebab tu janji abg pd mak dgn ayah ayg

kapten said...

"Apakah kamu mengira bahwa kamu akan masuk surga, padahal belum datang kepadamu (cobaan) sebagaimana halnya orang-orang terdahulu sebelum kamu? Mereka ditimpa oleh malapetaka dan kesengsaraan, serta digoncangkan (dengan bermacam-macam cobaan) sehingga berkatalah Rasul dan orang-orang yang beriman bersamanya: "Bilakah d...atangnya pertolongan Allah?" Ingatlah, sesungguhnya pertolongan Allah itu amat dekat." (AQ2:214)

Hasmizah said...

rot...ape2 pon tabahkan hati k..kuatkan semangat...sbgai makhluk -Nya kiter mmg xkan terlepas dr ujian dan dugaan...ape2nak share luahkan kat aku k...take care...

Harta Dunia Akhirat

Lilypie Fourth Birthday tickers

Anniversary

Daisypath Anniversary tickers

Analog Clock

Islamic Quote of the Day

Asmaul Husna

Solat Time_Kota Kinabalu

click! click!

Followers


 

Design by Amanda @ Blogger Buster